Sunday, October 12, 2008

Bersungkai Bersama-Sama

Suasana berbuka merupakan saat kegembiran setiap yang berpuasa... kami sekeluarga berbuka dengan ala kadarnya,, dan bersyukurlah juga adanya peralatan dapur dpat lah juga kami menyediakan juadah berbuka disana,,, cuma untuk mendapatkan bahan metah dan halal tu lah kena diusahakan.

Macam di Brunei jua ,,, tane kena ke pasar gadong membeli bahan keperluan dapor yang mentah ne,,, macam tu lah juga di sana,,, bahan-bahan tu kena beli jauh dari City sebab kat supermarket haa,, bukan main mahal tau,,, Yang Bestnya kat Geylang paya lebar... wah ayam sayap ne murah lah,,, 4 dollor sekilo sja,,,

kalau dibrunei 7 ke 6 ringgit nilainya sekilo tu kalau baik nasib. But if kena yang mahal sampai 8 ke 9 ringgit bah.. mcm tu lah juga ceritanya dengan sayur,,, sebatang picula 1.90 dollor di supermarkat mahal tau cukup makan sekali je,,,,tapi kat Geylang ada jual 1.00 dollor seikat banyak lgi too boleh makan 2 ke 3 hari,,, kena lah tengok-tengok juga kalau nak beli barang ne,,, tinggal kata sana bukan sehari dua hari je,, berbulan-bulan bah.

Tapi kalau nak beli buah elok lah beli kat Bugis Streets, kat sana banyak buah yang kena jual pakai logok or topok,....



No comments:


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com