Sunday, October 19, 2008

Malam Raya Kami kat Masjid Dan Di apratment.

Tangan Ibunda sudah ku inaikan. wajah keringan bersama-sama anak-anak yang ada pada malam raya dan hari seterusnya.


gambar pengubat hati,,, tangan menjamah juadah terhidang,, itulah tangan yang ku pimpin kemana saja tempat dituju,,, mengarang dngan air mata mengenang kan saat itu, tapi ku besyukur dang yang ada, perasaan hati sedih dan mengetahui ayahanda dah tua tenaga tak seumpama dulu.



Sampai saja kami di aptment, Isteri-Isteri suri rumah tangga cuba bersiap-siap juadah untuk pagi raya esoknya, ada pula anak-anak buah yang lain mengisi masa malam raya mereka dengan berinai. Saya selaku pengarang juga mengambil peluang yang sering ku lakukan setiap menjelangnya hari raya,, menginaikan jari jemari Ibunda tersayang. (Dalam Hati berkata"Mudahanlah Ada Masa Yang Teluang ini menjadi amalan jeriah ku)

Ayahanda dan Kakanda Haji Rafie Serta Tuan Haji Ahmad besembang-sembang diluar masjid selesai saja kami bertakbir raya. Amatlah bersyukur seadanya pada ketika itu, air mata mana yang tak mengalir jika dah belaungan takbir raya diruangan udara.


selesai saja kami mengambil kaca mata ayahanda tdi kami terus ke masjid Al-Falah sembahyang Isya' berjemaah kemudian bertakbir Hari Raya Pada Malam Raya. Hati penuh dengan rasa hiba dan pilu kerana beraya dirantauan orang walaupun bersama ibubapa,, cuma perasan hati adalah berbeza keadaan.

No comments:


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com